Viikko 14 Teema: Markkinoinnin toimintaympäristö
Markkinoinnin toimintaympäristö
Tässä tekstissä käsittelen HAMK:n opiskelijan Erika Harjumäen opinnäytetyötä koskien UPM Communication Papersia. Tutkimuksen tavoitteena oli tutkia digitaalisen ja henkilökohtaisen asiakaspalvelun asiakastyytyväisyyttä ja muodostaa niihin parannusehdotuksia. Löysin kyseisen opinnäytetyön, kun valitsin yhdeksi hakukriteeriksi HAMK missä opiskelija on suorittanut/suorittaa tutkintonsa/tutkintoaan. Valitsin kyseisen opinnäytetyön kahdesta syystä: 1. Opiskelija opiskelee HAMK:ssa ja 2. Aihe on relevantti UPM:n toiminnalle, sillä yksi yksi yhtiön strategian kulmakivistä on sidosryhmien kanssa jatkuva vuorovaikutus. Tutkimuksen toimeksiantajana on UPM Sales Oy ja tutkimus toteutettiin puolistrukturoituina asiakashaastatteluina. Tutkimuksessa digitaalinen palvelukanava koettiin helppona kanavana suorittaa päivittäisiä rutiininomaisia työtehtäviä. Henkilökohtaiseen palvelukanavaan otettiin useammin yhteyttä, kun tehtävässä oli jotain normaalista poikkeavaa ja johtopäätöksenä voidaan sanoa, että eri palvelukanavat tukevat kokonaisvaltaista asiakaskokemusta eivätkä poissulje toisiaan. Tutkimuksen avainkonsepteina toimii asiakaspalvelun konsepti sekä palvelukanavien konsepti.Aaltodocista en päässyt tutustumaan tutkimuksiin, sillä tiedostojen avaamista varten edellytettiin käyttäjätunnuksia Aallon opiskelijakanta järjestelmään.
Kommentit
Lähetä kommentti